Digital, Activation: Amsterdam Beer et le Hollandais Volant.

bieres-amsterdam-top

L’agence française Extreme Sensio nous donne cette semaine une petite leçon de communication sur un secteur sous contrainte : les alcools ou le “dark market”.

En créant une expérience digitale “libre” de toute présence de la marque, l’agence dévoile un storytelling riche autour d’un navire lugubre qui vogue sur les flots. Chaque étape implique de faire des choix qui influencent le cours de l’histoire, comme dans un “livre dont vous êtes le héros”, mais qui engage une conversation sur les réseaux sociaux.

Résultat, un taux d’engagement et de participation record et des consom-acteurs avides de poursuivre l’aventure !

The french agency Extreme Sensio gives us this week a lesson of communication on restricted market like alcohol and dark market.

By creating a brand new digital experience free from any presence of the brand, the agency unveils a dark storytelling about a grim boat sailing on a raging sea. Each step implies a choice that influence the story, just as a “book where you’re the hero”, but which is engaging a conversation or an action on social media.

As a result, a unique story with high engagement and participation rates.

amsterdam-posts-facebook-738x553

Source: La Réclame.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s