Advertising, SuperBowl 2015, Weight Watchers

I discovered today Wieden + Kennedy‘s last film for Weight Watchers.

During the Superbowl 2015, the agency clearly dare to expose the inherent link that exist between excessive food consumption and drugs.

Using film shots inspired of Requiem for a Dream, Breaking Bad, or Blow, W+K underlines that food overconsumption is an addiction like another. Just as drug “it’s a social thing”, something that helps you to make feel well, to forget a bad day… with the same dramatical consequences.

I think this strategic approach is very interesting: it has never been done before and it is particularly bold and relevant to use it during the Superbowl, which is known to be an event of all the excesses.

J’ai pu découvrir aujourd’hui le dernier film de Wieden + Kennedy dévoile pour Weight Watchers.

En plein Superbowl, l’agence n’hésite pas à exposer le lien inhérent entre une consommation excessive de nourriture et la drogue.

Avec des plans qui rappèlent ceux de Requiem for a Dream, de Breaking Bad ou de Blow, l’agence souligne que la surconsommation de nourriture est une addiction comme une autre. Tout comme la drogue “it’s a social thing”, quelque chose pour se faire du bien, pour oublier, pour lâcher prise…. et avec des conséquences tout aussi désastreuses.

Je trouve que c’est un parti pris stratégique très intéressant, qui n’avait jamais été fait et qui est particulièrement pertinent au moment d’un événement comme le Superbowl.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s